Peter Piller
#Photographe
- Livre
Photo Art - Photography in the 21st century (Collectif)
More adventurous in scope than other comparable compendiums, Photo Art is a vast critical survey of contemporary conceptual-oriented photography. It particularly addresses the work of artists emerging in Western and Eastern Europe--many of whom will be new to American audiences--and presents critical contexts for their work in accompanying essays. Gathering more than 120 image-makers from around the globe, this luscious compendium reads like an international art fair between covers, with the work of artists to watch now and in the future, from established figures to representatives of the newest generation. Among the artists featured here are Roy Arden, the Atlas Group, Seung Woo Back, Richard Billingham, Gerard Byrne, Claude Closky, Natalie Czech, Tacita Dean, Luc Delahaye, Ruud van Empel, J.H. Engstrom, Charles Freger,... - Festival
L'archive photographique à l'honneur du Festival des 50 JPG
Pour cette troisième édition, le festival se développera autour du thème 'l'archive photographique'.
La photographie a longtemps été considérée uniquement comme un support visuel ayant pour utilité première la reproduction. Les expositions présentées auront toutes un lien avec l'archive, que ce soit la constitution d'archives photographiques ou la manipulation de celles-ci.
Concernant la grande exposition au Centre de la Photographie Genève, plusieurs sujets y seront abordés : l'Allemagne pendant la guerre jusqu'à l'après-guerre, un focus sur le Proche-Moyen Orient à travers des photographies de Susan Meiselas, Rosangela Renno ou encore Marcelo Brodsky. Vous pourrez également retrouver des ... - Festival
Le Festival New York Photo dévoile le programme de sa première édition
Martin Parr, Kathy Ryan, Lesley A. Martin et Tim Barber ont dévoilé lundi les noms des photographes sélectionnés pour participer au festival New York Photo 2008. À l’occasion de cette première édition, qui se tiendra du 14 au 18 mai prochains, le festival a demandé à chacune de ces personnalités de concevoir une exposition qui traduise sa vision personnelle des tendances les plus importantes dans la photographie contemporaine. En multipliant les regards et en confrontant les points de vue, ce nouveau rendez-vous annuel se donne pour objectif de permettre à chacun d’imaginer ce que sera le futur de la photographie.
« Les commissaires d’exposition du festival NYPH08 ont été choisis pour leur approche innovant... - Exposition
Exposition : Peter Piller
In the mid-1990s the German artist Peter Piller worked at a Hamburg press agency while studying art. His job was to collect clippings and monitor where and how the paid ads of regional advertising clients and companies actually appeared in print. Like Richard Prince during his job at the Time Life Company (which provided the source of inspiration for his now world-famous "Cowboys" series), Peter Piller discovered particular photographs while daily surveying the press, which he then set aside and organized into categories, such as "Auto Berühren" (Touching Car), "Noch ist nichts zu sehen (Bauerwartungsflächen)" (Nothing Yet to Be Seen (Prospective Building Sites), and "Schiessende Mädchen" (Shooting Girls). Over the years he compiled these images into his Archive Pete... - Exposition
Peter Piller presents Document Control
In the mid-1990s the German artist Peter Piller (*1968 in Fritzlar) worked at a Hamburg press clipping service during his art studies. The service was used by regional advertising clients and companies to monitor where and how their paid advertisements appeared in print. Like Richard Prince during his job at Time Life Company (which provided the source of inspiration for his now world-famous Cowboys series), Peter Piller was drawn to specific photographs while paging through the press, which he then set aside and organized into categories, such as Auto berühren (Touching Car), Noch ist nichts zu sehen (Bauerwartungsflächen) (Nothing Yet to Be Seen (Future Building Sites)), and Schiessende Mädchen (Girls Shooting). Over the years he compiled these images into his Archive Peter Piller, now comprising over 7,... - Exposition
« Using images », une exposition à partir des collections du FRAC Nord Pas-de-Calais et du CRP Nord Pas-de-Calais
« Je pense qu’il y a aujourd’hui plus d’images dans le monde que de réalité même. »
Thomas Demand
« L’artiste ou le poète d’avant-garde, écrit Clement Greenberg, essaie en fait d’imiter Dieu en créant quelque chose qui ne vaille que par soi-même, à la manière dont la nature est valide, dont un paysage – pas son image – est esthétiquement valide : c’est-à-dire quelque chose de donné, d’incréé, libre de toute signification, de toute ressemblance, de tout modèle. Le contenu doit se dissoudre si complètement dans la forme que l’œuvre, plastique ou littéraire, ne peut se réduire, ni en totalité ni en partie, à quoi que ce soit d’autre qu’elle-même »
(Clement G... - Exposition
Then the work takes place On the Paradigm of the Conceptual in Contemporary Photography
Curators: Maren Lübbke-Tidow (D) und Reinhard Braun (A)
First the artist defines meaning, then the work takes place.
Dan Graham, 1972
Contemporary conceptual art has, in recent years, been experiencing a cyclical upturn. Accordingly, in 2006 Camera Austria, with the exhibition "First the artist defines meaning", presented works by a younger generation of artists who were founding their work on conceptual reflections. Evident here was a fundamental relationship of ambivalence – between image and idea, between the visible and its representation, between methods and meaning – that invited more intensive reflection on this ambivalent relationship as explored through the current (follow-up) project. After all, the title "Then the work takes place" phrases the completion of Dan Gra...
Modifier l'image