Iwajla Klinke #Photographe
Iwajla Klinke (* 1976) is a Berlinbased photographer and filmmaker. She studied Political Science, Jewish Studies, and Islamic Studies at the Freie Universitaet in Berlin and worked as a freelance journalist for many years before directing her first film, Moskobiye, in 2004. Her second film, The Raging Grannies Anti Occupation Club , was released to critical acclaim in 2007 and selected for the 34th Mostra Internacional de Cinema in San Paolo, Brazil. In recent years, Klinke has devoted herself to photography, gaining a wide following. This is her first exhibition in Italy.
“Photography gives you a sort of triumph, when you don’t have any language it’s just about you and the other person. It sounds stupid but you get rid of language.”
I. Klinke
Exposition Exposition : « Poses & Play : identités, attitudes et métamorphoses » à La Brasserie Par le prisme de plusieurs œuvres à l’intersection de l’art et de la mode, l'exposition offre un regard critique sur la mode. Elle montre comment chaque individu met en scène son identité à travers la représentation de soi, l’apparence, l’attitude, et propose des réponses sur les gestes de mise en scène.
Cette exposition présente des œuvres qui interrogent les codes vestimentaires et fournissent des interprétations originales du rôle sociologique et culturel du vêtement. Elle invite à lire ces créations artistiques comme une métaphore des relations entre individus. Les œuvres de Grégoire Alexandre, Valérie Archeno, Zhang Bojun, Hélène Delprat-Dumas, D...Exposition « Winter birds for Peter’s Throne » par Iwajla Klinke à la Galerie Polaris
La galerie Polaris présente la première exposition en France de la jeune photographe berlinoise Iwajla Klinke.
Iwajla Klinke photographie ses sujets lors de fêtes villageoises en Hongrie, Autriche, Sicile, Allemagne, Brésil. De trois quarts ou de face, en plan moyen, américain ou rapproché. Ce ne sont que des enfants ou de jeunes adultes en costumes traditionnels.
L’artiste semble créer une sorte de rituel pour la prise de vue, comme un écho aux cérémonials des premiers portraitistes du siècle dernier : les enfants sont photographiés à la lumière du jour, pâle et tamisée sur un fond de tissu noir que l’artiste emporte toujours avec elle.
Austérité du décor et ...Exposition Iwajla Klinke : "RITUALS"
The elusive may be due to the author’s cryptic will and often conceals a narcissistic need that overcomes the art work making it remote and unknowable, sometimes the elusive is able to exercise a fascination and desire to possess the key that will lead to perception of the sublime masterpiece.
Iwjla Klinke’s works belong to the latter category.
We can detect the many cultic stratifications, the Flemish influences, the symbiotic relationship of still life and portrait, the magic of contemporary knights and madonnas, the clear seduction of the rites of passage, and, despite these multiple readings, we go back with our look to these art works to be again kidnapped because they retain a further secret that attracts us as only Beauty can.
In the artist’s vision we track those that the ethno-anthro...Modifier l'image