Steven Meisel #Photographe
#Mode
Steven Meisel (né en 1954) est un photographe américain popularisé par son travail dans les éditions américaine et italienne du magazine Vogue. Proche de Madonna, il est également connu pour sa collaboration au livre SEX (1992).
Après des études à la Parsons School of Design de New York, il exerce d'abord la profession d'illustrateur pour le styliste Roy Halston Frowick. Il écrit également quelques articles de mode pour le magazine New-York Rocker avant de rejoindre le quotidien américain Women's Wear Daily. Persuadé que l'illustration ne le « mènerait nulle part », il se lance dans la photographie de mode après avoir fait des « tests » avec des mannequins de l'agence Elite2. Bientôt repéré par le magazine Seventeen, Steven Meisel débute une carrière qui le fera collaborer aux magazines Soho Weekly News, Self, W, Vanity Fair, V Magazine, Mademoiselle, Lei (magazine italien) et Vogue.
2006, Prix de la photographie appliquée
Steven Meisel, avec sa complice Franca Sozzani, est le photographe exclusif de toutes les couvertures de Vogue Italia depuis vingt ans.
Il réalise les photographies de l'édition 2015 du calendrier Pirelli.
Actualité Les premières images du Calendrier Pirelli, édition 2015 Après Terry Richardson (2010), Steve McCurry (2013) ou encore Helmut Newton (2014), c'est le photographe américain Steven Meisel qui sera derrière l'objectif pour l'édition 2015 du Calendrier Pirelli.
Depuis 1964, la marque de pneumatiques italienne édite un calendrier, surnommé « The Cal » qui s'est imposé comme l'un des plus prestigieux. Sous le thème du fétichisme, les mannequins posent de façon lascive en latex, corsets ou bustiers. Le stylisme a été confié cette année à Carine Roitfeld, ex-rédactrice en chef du magazine Vogue Paris.
© Steven Meisel - Isabeli Fontana
Adriana Lima, Natalia Vodianova, Raquel Zimmermann, Isabeli Fontana, ...Vente Vente de photographies Anciennes et Contemporaines - Leclere Maison des Ventes
Leclere Maison de ventes consacrée entièrement à la photographie ancienne et contemporaine organise sa première vente. Les photographies peuvent être vues sur rendez-vous depuis le 5 mai et seront exposées le 20 mai de 10h à 20h et le 21mai 2011 de 10h à 12h.
La vente aura lieu le 21 mai à 14h30.
© Roger Picard (1931),Serge Gainsbourg, c.1970 Tirage postérieur,
signé et numéroté 6/15, tampon au dos. 40 x 50 cm. 400 - 600 €
© Gérard Rancinan (1953),The Maids of Honour (Les Menines), 2009 Tirage argentique sous diasec monté sur dibond,
signé et numéroté 4/12 au dos. 125 x 96 cm. Provenance : Galerie Brugier- Rigail.15 000 - 20 000...Exposition Exposition : Jean Paul Gaultier au Grand Palais Cette première exposition consacrée au couturier français Jean Paul Gaultier, a déjà conquis près d’un million et demi de visiteurs depuis Montréal, où elle a été créée en 2011, Dallas, San Francisco, Madrid, Rotterdam, Stockholm, New York, Londres et jusqu’à Melbourne. Pour sa dixième étape, l’exposition s’enrichit d’installations spécialement conçues pour Paris.
Sa mode avant-gardiste a saisi très tôt les préoccupations et les enjeux d’une société multiculturelle, bousculant avec humour les codes sociologiques et esthétiques établis. Au-delà de la virtuosité technique résultant de l’excepti...Exposition "Role Play" by Steven Meisel at Philips London Phillips is delighted to launch Role-play, celebrating the groundbreaking work of internationally acclaimed photographer Steven Meisel in a traveling selling exhibition. From his early days as an illustrator for Women’s Wear Daily, Meisel captured the 80s zeitgeist in his bold and pioneering style. Ever the visionary, Meisel has continued to cultivate his distinct eye with each passing decade, continuously defining and redefining the leading aesthetic in fashion photography. Over the course of his illustrious career, Meisel has collaborated with major fashion publications, from Vanity Fair to Interview, W Magazine, and Vogue, and Vogue Italia, for whom he has photographed every cover for the past twenty-five years. His imagery is reliably rich in narrative, drawing from an encyclopedic knowledge of fashion’s ...Exposition POLAROID exhibition Atlas gallery
Early last year, the Polaroid Corporation ceased producing its iconic film. The 9th October 2009 will see the final “Use by” or Expiration date of the last batch of Polaroid film manufactured. The exhibition at Atlas will feature a wide selection of Polaroid prints by photographers who have either worked directly with the Polaroid Corporation as part of their research program or who have become famous for the quality of their Polaroid prints either alongside or independent from their traditional camera-based work. It will thus trace the development and use of this unique medium up to the present day. The opening reception will coincide with Polaroid film’s final date of expiration.
The Polaroid or ‘one-step photography’ was invented by Edwin H. Land, founder of the Polaroid Corporati...Exposition FASHION 9 decades of fashion photography
Gallery Camera Work in Berlin presents from September 20th until November 15th an exhibition of fashion photography of the 20th and 21st centuries. This group exhibition provides a representative overview of the development of fashion photography from its beginnings in the 1920s to the present time. With over 250 works of a total of 65 photographers - many of which are vintages - one can trace the different trends of fashion photography.
The spectrum of the photographs on display ranges from the sometimes classic compositions of an Edward Steichen to the experimental photographs of Man Ray, from the sexual revolution to the resulting emancipation of women as shown for example by Helmut Newton, from the cool elegance of the 1990s - influenced by Peter Lindbergh - to the highly imaginative works of a Tim Walker. On...Exposition Fashion in the mirror self-reflection in fashion photography
The international photographers in this exhibition undress the theatre of fashion and question the creation of perfect beauty. Fashion in the Mirror is an overview of their self-examination and a rare look behind-the-scenes of fashion photography from the 1950s to the present day.
Finding both comedy and poetry in the set-up of the studio, the exhibiting photographers turn their cameras on the processes and paraphernalia of the fashion shoot. Photographers become mirrored in their own work and, as viewpoints are inverted and gazes misdirected, cameras stare back out at us expectantly.
Revealing the fashion industry’s secrets and undermining its glamorous illusions, the photographers in this exhibition create work that exposes this world from within.
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