David Wojnarowicz
#Photographe
- Exposition
Exhibition : David Wojnarowicz & Robert Blanchon
‘Feeling animalistic. Feeling Hyena. Feeling Wolf. Feeling Dog. I am tongue and heart.’(David Wojnarowicz)
The Grazer Kunstverein continues to question the concept of social abstraction by presenting work by two exceptional American artists who have both gained cult status in the United States. Each of their practices investigates and translates the personal and physical relationship towards their surroundings.
© David Wojnarowicz ‘Arthur Rimbaud in New York (Tile floor, gun)’, 1978–79
The works of David Wojnarowicz and Robert Blanchon reflect upon the United States in the 1980s and throughout the '90s, when gay and queer politics were severely suppressed and questioned during the rise of the HIV/AIDS virus. The poetic but often direct approach of these two AIDS activist... - Exposition
Inspiration Photomaton au Musée de l'Elysée
Lorsque les premières cabines de photomaton furent installées à Paris en 1928, les surréalistes en firent un usage intensif et compulsif. En quelques minutes, et pour une somme modique, la machine leur offrait, dans le domaine du portrait, une expérience similaire à celle de l’écriture automatique. Depuis, des générations d’artistes ont été fascinées par le principe du photomaton. De Andy Warhol à Arnulf Rainer, en passant par Thomas Ruff, Cindy Sherman, ou Gillian Wearing, ils sont nombreux à s’être emparé du photomaton pour jouer avec leur identité, raconter des histoires, ou faire des mondes.
Derrière le rideau - L’Esthétique Photomaton, une création...
Modifier l'image