Sergey Sonin
#Photographe
- Exposition
Les «Corps & Graphie» de Gérard Uféras
« Je ne peux m’empêcher, atteste Gérard Uféras, d’associer la pratique de l’Art à la notion d’amour et de partage ». (extrait de son livre Etats de grâce, éditions du Fantom)
Vingt années durant, Gérard Uféras a été photographe en coulisse du monde de l’Opéra et de la danse, « monde clos », comme il aime à dire. Un travail de longue haleine pour le photographe qui maîtrise l’art des plus grands reporters - savoir être convié sans jamais déranger. Rares sont les clichés où l’on sent la présence de Gérard Uféras, rares sont les photographies où le danseur, le chanteur regardent l’objectif d... - Exposition
Du nouveau à la Pobeda Gallery
«Egyptian pack» evokes many associations - here are both Petersburgers favorite topic of werewolves (see the movie of E. Yufit «Corpsmen werewolves») and references to the Perm animal style.
Also we can recall British film «The Wicker Man» (1973) with its ritual procession of the man-beasts, however Sonin himself watched it when the work on the first part was about to end. A year ago, Sergey Sonin and Elena Samorodova, who always had a weakness for Mask culture, began to make masks of key players, the "national - romantic mythological hallucinosis» as they call it, or in short, - the living totems. It was necessary to show their impact with land-marks. Actually, «Pack»– is a marked territory. «Egyptian pack» contains humor in Kierkegaard...
Modifier l'image